הספריה הוירטואלית של המרכז לפילנתרופיה משפחתית

איך מנחילים נתינה בגיל צעיר?

"קריאת ספרים, מעבר להיותה פעילות משפחתית מקרבת ומהנה, תורמת באופן משמעותי להתפתחות החברתית של הילד וליצירת מערכת ערכים המשקפת את האידיאולוגיה והנורמות בתרבות ובמשפחה" (פרופ' זוהר שביט, מעשה ילדות: מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים, 1996).

פילנתרופיה משפחתית ושיח על נתינה מתחיל משיחה על ערכים. לקטנו עבורכם ספרי ילדים מומלצים לגילאי 2-5 , המהווים הזמנה לשיחה ערכית ובגובה העיניים על הערכים שעומדים בבסיס הנתינה- אכפתיות, חמלה, נדיבות אמפתיה וסובלנות

קריאה לגיל הרך

המתנה הכי יפה בעולם

מאת ג'ונתן אמת מספר את סיפורו של חולד, אשר דואג לארנבת, חברתו הטובה. הוא לא ראה אותה המון זמן, הוא לוקח את חבריו קיפוד וסנאי להרפתקה, ומביא לארנבת את המתנה הכי טובה בעולם. הספר מזמן שיחה על חברות, על המחשבה על האחר שעומדת בבסיס פעולת הנתינה, ועל הערכים שמובילים וממלאים אותנו בחיינו.

יותר מידי גזרים

מאת קייטי הדסון מספר את סיפורו של ארנבי, שאהב גזרים, ואסף אותם בכל  מקום. אבל לארנב היתה גם בעיה, מרוב גזרים לא נשאר לו מקום בתוך המאורה החמימה שלו. החברים של ארנב מציעים פתרונות, אבל האם אפשר לעזור למי שאינו מוכן לוותר קצת? ספר מלא הומור על חברות, שיתוף פעולה ויצירתיות דרך המסר החשוב שהאושר הוא אמיתי רק כאשר חולקים אותו עם האנשים סביבך.

שני סנאים ואצטרובל

מאת רייצל ברייט וג'ים פילר מספר את סיפורם של סיריל וברוס, שני סנאים חמדניים, המבחינים פתאום באוצר: אצטרובל עם צנוברים – אחרון עד סוף החורף. מי מהם יצליח להגיע ראשון אל האוצר? השניים יוצאים למרוץ בין עצים, על צוקים ובמורד נהרות ומפלים. האם יבינו שיוכלו להשיג את מטרתם רק כאשר ישתפו ביניהם פעולה ויחלקו? משל מודרני, מצחיק ומאויר בצורה מבריקה, על חברות ועל היכולת לחלוק ולשתף.

גור זאב חוזר הביתה

מאת רייצ'ל ברייט וג'ים פילד. גור זאב לא רוצה עזרה מאף אחד, הוא יכול לעשות הכול לבד. אבל כשהוא מוצא את עצמו אבוד ובודד בלילה צפוני קר ומושלג, הוא מגלה שלפעמים כולנו זקוקים לחבר שיושיט לנו יד. סיפור מקסים על כוחן של עזרה ונתינה.

חמור עף

מאת אבנר כץ ויורם טהרלב. מספר את  סיפורו של חמור מכונף, החי לו בעולם דמיוני בו כל החיות קיבלו כנפיים. יום אחד הוא מוצא להקה של יצורים נטולי כנפיים, כלואים בחומה. החמור טוב הלב מחליט לעזור להן, עף אל חבריו בעלי הכנף ומבקש מהם לתרום את הכנפיים שלהם. סיפור מקסים ומלא הומור על ראיית האחר, על נתינה ואכפתיות.  

רוצים לשמוע יותר על הפורומים השונים? יש לכם עוד רעיונות לספרים העוסקים בנתינה שיכללו בספרייה הווירטואלית של המרכז לפילנתרופיה משפחתית?

מוזמנים לפנות למאיה גולן, מנהלת תחום פילנתרופיה משפחתיתmgolan@jfunders.org